Upravni postupak
Poštovani, moje pitanje glasi: U slučaju da se prilikom postupka restitucije, prijavi samo jedan naslednik, a drugi npr. ne podnese zahtev, ili ne želi da učestvuje u tome, da li će vraćena imovina pripasti u celosti onom nasledniku koji je predao zahtev?
Poštovani, naslednik bivšeg vlasnika oduzete imovine koji nije obuhvaćen zahtevom za restituciju (moguće je da svi naslednici podnesu zajednički zahtev ili da svaki naslednik podnese poseban zahtev) neće moći da ostvari pravo po osnovu restitucije. To znači da njegov deo neće pripasti ostalim naslednicima već da neće ni biti predmet ovog postupka. U Vašem primerom sa dva naslednika od kojih bi svakome pripadala po ½ zaostavštine to znači da bi se Vama vratila polovina oduzete imovine, a da se druga polovina ne bi ni vraćala jer drugi naslednik nije podneo zahtev. Ipak, jedina opcija da Vi nasledite celokupnu imovinu je da i drugi naslednik podnese zahtev zajedno sa Vama Pročitaj više
Poštovani, pretragom na internetu nisam našao neke informacije vezene za, zapisnik o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju-vozila, koji imam kao prekšaj, a glasi prekršaj-privredni prestup iz čl. 332 st.1 tač.19 ZoBS-a na putevima. Pa ako možete da mi date neke informacije vezane za ovaj član i kolika je novčana kazna? Unapred hvala
Poštovani, U pitanju je prekršaj za koji će se kazniti lice koje postupi suprotno odredbama člana 58. stav 1 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Prema članu 58. stavu 1. ako se na sredini kolovoza nalazi površina koja nije namenjena za saobraćaj vozila, objekat ili uređaj, vozila moraju da ih obilaze sa desne strane. Kazna za ovaj prekršaj iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je novčana kazna u iznosu od 6.ooo do 20.000 dinara (član 332 stav 1). Član 335 stav 1. tačka 23 propisuje da će se kumulativno izreći i 3 kaznena poena. Takođe, član 338 stav 1. tačka 16 propisuje da će se kumulativno izreći zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom Pročitaj više
Poštovani, Imam par pitanja vezanih za saobraćajni prekršaj i nadam se da ćete moći da mi pomognete. Na autoputu sam imao udes. Pri tome, niko nije stradao, nema povređenih, nisam bio u alkoholisanom stanju. Kako sam zbog problema sa levim točkom, udario u zaštitnu ogradu, oštetio sam samo svoj auto i nešto malo ogradu autoputa. Propisno sam obeležio mesto udesa i pozvao policiju. Auto nije bio u voznom stanju, pa nisam mogao da ga ja pomeram sa lica mesta, već sam pozvao šlep službu. Imam poziv kod sudije za prekršaje po pitanju člana 332 st. 2. t.1. Imam sledećih par pitanja: – da li bih trebao da potražim pomoć advokata pre nego odem na sud, ili je moj slučaj dovoljno jednostavan da za tim nema potrebe? – da li ovaj prekršaj automatski povlači i prekršajne poene i novčanu kaznu ili je to odluka koja zavisi od sudije? Drugim rečima, koja je najgora, a koja najbolja moguća presuda u mom slučaju? Hvala unapred!
Poštovani, U pitanju je prekršaj za koji će se kazniti lice koje postupi suprotno odredbama člana 22 stava 2. i 5. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i tom prilikom izazove neposrednu opasnost za drugog učesnika u saobraćaju ili prouzrokuje saobraćajnu nezgodu, odnosno pribavi sebi ili drugom protivpravnu imovinsku ili drugu korist. Član 22 stav 2 propisuje da je učesnik u saobraćaju dužan da, bez odlaganja, sa puta ukloni predmet, odnosno materiju koja se na kolovozu našla njegovim činjenjem, kao i predmet, odnosno materiju koja potiče sa vozila kojim upravlja, dok stav 5. istog člana propisuje da vlasnik, odnosno korisnik vozila, ne sme dozvoliti da se odbačeno Pročitaj više
Poštovani, imam jedan problem za koji bih voleo da dobijem savet. Naime, rođen sam 1988, a do dana današnjeg još nisam izvadio dokumenta, tj. ličnu kartu. Razlog je bio smešan u početku, ali kasnije je nastupio strah od neke kazne, eventualno i pritvora. Od pre par godina patim i od generalizovane anksioznosti, što samo još više otežava stvari zbog panike koju ispoljavam u tako nekim situacijama. E pa, pre nego što se suočim sa time, voleo bih da znam posledice toga što nisam dosad izvadio dokumenta, i šta me očekuje, kao i kako bi to sada bilo najbolje uraditi? Tražim savet ovako jer drugačije nemam/ne znam kako, niti sam u najboljoj finansiskoj situaciji. Unapred hvala
Poštovani, Zakonom o ličnoj karti („Službeni glasnik RS“ br. 62/06 i 36/11) propisano je da državljanin stariji od 16 godina života, koji ima prebivalište na teritoriji Republike Srbije dužan da ima ličnu kartu. Lična karta izdaje se na lični zahtev. Lica koja su po odredbama ovog zakona dužna da imaju ličnu kartu, zahtev za izdavanje lične karte podnose najkasnije u roku od 15 dana po navršenoj 16. godini života, odnosno u roku od 15 dana po ispunjavanju gore navedenih uslova. U kaznenim odredbama je predviđena novčana kazna do 50.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana za prekršaj ako lice suprotno utvrđenoj dužnosti nema ličnu kartu ili ako u zakonom Pročitaj više
Poslednjih 7 godina ziveo sam i radio u Indiji. 2009 godine dobio sam sina sa suprugom koja je drzavljanka Indije. Od 01.Decembra 2012 preselili smo se u Srbiju. Koji je postupak da moj sin(4 godine)dobije drzavljanstvo Srbije? Hvala
Poštovani, Zakon o državljanstvu Republike Srbije izričito utvrđuje u članu 6, stav 1, tačka da se državljanstvo može steći poreklom, a stavom dva da se državljanstvo po osnovu porekla stiče upisom u matičnu knjigu rođenih. Državljanstvo Republike Srbije poreklom stiče dete rođeno u inostranstvu, čiji je jedan od roditelja u trenutku njegovog rođenja državljanin Republike Srbije a drugi je strani državljanin, ako ga roditelj koji je državljanin Republike Srbije prijavi do navršene 18. godine života kod nadležnog diplomatskog ili konzularnog predstavništva Republike Srbije kao državljanina Republike Srbije. Po prirodi stvari isti efekat se može postići Pročitaj više
Poštovani, Imao sam obućarsku radnju koju sam odjavio 01.10.2001. godine. U međuvremenu su narasle kamate za neplaćeni porez, PIO i doprinos za nezaposlene. Doprinos za PIO i nezaposlene sam isplatio u celosti u decembru mesecu 2012. odmah nakon stupanja na snagu “Zakona o uslovnom otpisu kamata i mirovanju poreskog duga“. Ostao mi je dug za porez na dohodak građana koji nisam izmirio. U par navrata sam pokušavao da predam zahtev poreskoj upravi radi otpisa tog duga zbog zastarelosti pozivajući se na “Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji“, član 114ž, na apsolutnu zastarelost. Kada sam konačno uspeo da im predam zahtev za otpis dugovanja pozvali su me i rekli da ne bih džabe plaćao taksu za razmatranje zahteva da odustanem od istog, jer 2003. godine nisam iskoristio mogućnost reprograma duga, tako da od 2004. god. od kada počinje da teče zastarelost nema 10 godina. Interesuje me sledeće: 1)Da li je ovaj reprogram mogao da prekine tok zastarelosti dugovanja? 2)Ako jeste, da li mogu da se pozovem na član 114b koji glasi: Члан 114б Право Пореске управе на наплату пореза и споредних пореских давања застарева за пет година од дана када је застарелост почела да тече. Застарелост права на наплату пореза и споредних пореских давања почиње да тече од првог дана наредне године од године у којој је обавеза пореског дужника доспела за плаћање 3)Da li imam pravo ponovo da podnesem zahtev za otpis dugovanja imajući u vidu da su uspeli da me ubede da potpišem da sam odustao od istog? 4)Zamolio bih vas da mi odgovorite da li uopšte ima smisla podnositi bilo kakve zahteve jer su mi do sada u više navrata usmeno “objašnjavali“ kako nemam pravo na otpis duga. Ovo sada više nije pitanje samo novca već i vređanje zdravog razuma. Verujte mi da se osećam kao mazga kada izađem iz poreske uprave. 5) Zamolio bih da mi, ako je ikako moguće, pomognete da pravilno formulišem zahtev. Unapred se zahvalan u nadi da će dobiti pomoć Jovan.
Poštovani, Zakon je prilično jasan, međutim problem pravi tumačenje zakona od strane poreske uprave, tako da vrlo često (što je i kod Vas slučaj) ne možete da "ubedite" poresku upravu u svoja prava. Konkretno,najsporniji je trenutak početka zastarelosti odnosno dospelosti poreske obaveze, jer od njega zavisi i sam trenutak nastupanja zastarelosti. Kako je u pitanju apsolutna zastarelost, ne postoje nikakvi prekidi. Međutim, ono što može da bude problem, je da je veoma teško "ratovati" sa poreskom upravom, jer oni po zakonu mogu sami da sprovode prinudnu naplatu neplaćenih obaveza, ne moraju da idu preko suda. U svakom slučaju, probajte da im uputite zahtev u kojem ćete Pročitaj više
Poštovani, Obraćam vam se sa molbom da mi pomognete u razrešenju problema. 2001. godine moja majka je prodala nasleđeni stan u porodičnoj kući. Ugovor je overen u sudu. Pre prodaje izmireni su svi računi i poreske obaveze. Dvanaest godina kasnije, pojavljuje se kupac tog stana, govoreći kako nije stan preneo na svoje ime (?!) kako nije plaćao porez (jer niko mu nije dostavio račune za isti) i kako sada, zbog novonastalih zakonskih olakšica, hoće da uknjiži stan na svoje ime. Od moje majke je tražio JMBG i potpis na obrascu za porez na prenos apsolutnih prava. Moja majka nije ništa htela da potpisuje bez mene. Otišla sam u opštinu da se raspitam kako treba da postupimo. Tamo mi je rečeno da bez obzira što je u ugovoru o kupoprodaji naznačeno da kupac plaća porez na prenos apsolutnih prava, po zakonu to je dužan da učini prodavac. Čim se podnese prijava, a to ne mora lično, već onaj ko dođe do JMBG-a prodavca, kupac ima pravo da prenese imovinu na svoje ime, a prodavac plaća… Dakle, nakon 12 godina moja majka treba da plati oko 800 eura, kako su mi odokativno rekli u opštini, iako je stan prodala pod uslovom da to učini kupac! Molim vas da mi pomognete u razrešenju ovog problema.
Poštovana, Zakon o porezima na imovinu ("Sl. glasnik RS", br. 26/2001, "Sl. list SRJ", br. 42/2002 - odluka SUS i "Sl. glasnik RS", br. 80/2002, 80/2002 - dr. zakon, 135/2004, 61/2007, 5/2009, 101/2010, 24/2011, 78/2011 i 57/2012 - odluka US) u članu 25 stav 1 predviđa da je obveznik poreza na prenos apsolutnih prava prenosilac prava odnosno prodavac. Kupac je u tom slučaju supsidijarni jemac od koga se porez na prenos apsolutnih prava može naplatiti samo ukoliko se ne može naplatiti od prodavca. Lice na koje je preneto apsolutno pravo (kupac) koje se ugovorom obavezalo da plati porez na prenos apsolutnih prava jemči solidarno za plaćanje tog poreza (član 42 stav 2 Zakona o Pročitaj više
Poštovani, 200X. godine prodala sam stan. XX.XX.2012 godine dobila sam opomenu poreske uprave Vračar da porez na prenos apsolutnih prava nije plaćen u iznosu od X dinara i da je dug sa kamatom X din. Stupila sam u kontakt sa kupcem koji je platio porez po raes.X u iznosu X dinara. Dao mi je kupoprodajni ugovor overen od strane poreske uprave Vračar poreskom klauzulom da je porez plaćen u tom iznosu po tom rešenju 200X godine. Kada sam odnela u poresku upravu ugovor i zahtev za obustavu postupka, nisu hteli da prime, tražili su mi uplatnicu od pre X godina pošto je oni u predmet nemaju i bez obzira što je ugovor overen sa njihove strane traže uplatnicu. Kupac nema uplatnicu. Napominjem da za sve ove godine me nisu obavestili niti opomenuli po ovom pitanju. Šta ja treba da radim? Unapred zahvalna
Poštovana, Obratite im se pisanim putem sa zahtevom da obustave postupak, i u tom zahtevu sve objasnite, a ako vas odbiju onda se žalite. Ako i drugostepeni organ potvrdi odluku prvostepenog, pokrenite upravni spor. S poštovanjem, Zoran Prijović, advokat Pročitaj više
Poštovani, stigao mi je poziv za prekršajni sud, a u vezi zakona o bezbednosti saobraćaja član 332 stav 2 tacka 7 pa me interesuje kakva vrsta prekršaja je u pitanju i koja kazna je predviđena za isti. Unapred zahvalan
Poštovani, U pitanju je prekršaj za koji će se kazniti lice koje postupi suprotno odredbama člana 42. stav 1 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i tom prilikom izazove neposrednu opasnost za drugog učesnika u saobraćaju ili prouzrokuje saobraćajnu nezgodu, odnosno pribavi sebi ili drugom protivpravnu imovinsku ili drugu korist. Član 42 stav 1 propisuje da je vozač dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi ili ima Pročitaj više
Poštovani, Ja imam sledeći problem: NE MOGU IZVADITI DRŽAVLJANSTVO Republike Srbije, a bez njega produžiti LIČNU KARTU. Rođen sam u Crnoj Gori 195X godine. Neprekidno živim na teritoriji grada Beograda od 196X godine. Pokojni tata je rođen u Crnoj Gori 192X g. A majka, koja je još živa, u Srbiji 192X. Pre godinu dana sam predao 10 dokumenata MUP-u, između ostalih i: 1. Državljansto Republike Srbije moje majke koja je rođena u Srbiji 192X godine; 2. Potvrdu MUP-a Beograd da živim bez prekida na teritoriji grada Beograda na istoj adresi od 196X godine; 3. Potvrdu Ambasade Crne Gore o otpustu iz knjige državljana Crne Gore; 4. Izvod iz matične knjige rođenih izdate od Ambasade Crne Gore; 5. Izvod iz matične knjige venčanih mojih roditelja iz Opštine Stari Grad 6. ….. PROBLEM je taj što MUP Novi Beograd traži DRŽAVLJANSTVO Crne Gore, a ne prihvata dokument Ambasade Crne Gore o OTPUSTU iz matične knjige državljana Crne Gore. A Ambasada Crne Gore mi ne može pribaviti original prvobitno državljanstvo jer je ono arhivirano u Državnom arhivu Crne Gore na Cetinju. I smatraju da je sasvim dovoljna potvrda, sa detaljima tog državljanstva, da sam ja nekada bio državljanin Crne Gore i otpušten 20XX godine. Jednostavno, ako ja nemam pravo dobiti državljanstvo Republike Srbije na osnovu toga što mi je majka Srbijanka i živi na teritoriji Srbije od 192X godine, a ja živim u Beogradu više od pola veka, odnosno od svoje 5-te godine, šta mi je raditi jer mi je istekla lična karta i ne mogu izvaditi novu! A BEZ LIČNE KARTE ja ne mogu živeti. Podići novac sa banke, registrovati automobil, izaći iz kuće, otići kod lekara, kupiti ili prodati neku nekretninu,… skoro da ne mogu živeti! I za kraj samo još nešto. Da li mogu lično doći lično kod vas sa dokumentacijom i konsultovati se šta mi je dalje činiti.
Poštovani, pre svega naglasio bih Vam da se naša organizacija ne bavi zastupanjem pred sudovima i drugim državnim organima, kao i da nemamo praksu konsultovanja uživo. Naš rad se sastoji od pružanja tzv. primarne pravne pomoći tj. od pravne analize konkretnog slučaja koja je savetodavnog i neobavezujućeg karaktera, a na Vama je posle da izaberete put kojim ćete ostvariti svoja prava (npr. obraćenjem službama za besplatnu pravnu edukacija pri lokalnim samoupravama ili obraćanjem advokatima). Što se Vašeg konkretnog slučaja tiče, kako ste otpustom iz državljanstva Republike Crne Gore praktično postali apatrid (lice bez državljanstva) možete zatražiti prijem u Pročitaj više