Poštovana,
Prema tački 3 stavu 1 člana 378 Zakona o obigacionim odnosima, potraživanja pošte, telegrafa i telefona za upotrebu telefona i poštanskih pregradaka, kao i druga njihova potraživanja koja se naplaćuju u tromesečnim ili kraćim rokovima, zastarevaju za jednu godinu. Pri tom, zastarevanje teče iako su isporuke ili usluge produžene.
Zastarevanje se prekida podizanjem tužbe i svakom drugom poveričevom radnjom preduzetom protiv dužnika pred sudom ili drugim nadležnim organom, u cilju utvrđivanja, obezbeđenja ili ostvarenja potraživanja (član 388 Zakona o obligacionim odnosima). Iz Vaših navoda se može zaključiti da je poverilac preduzeo radnju u cilju ostvarenja potraživanja (konkretno predlog za dozvolu izvršenja) tek nakon tri godine od nastanka potraživanja. Iz toga proizlazi da je potraživanje definitivno zastarelo.
Pravni lek u postupku izvršenja i obezbeđenja određenog u izvršnom postupku je prigovor. Prigovor se može izjaviti protiv rešenja suda u roku od pet radnih dana od dana dostavljanja rešenja (Član 39 Zakona o izvršenju i obezbeđenju). Ovaj rok je veoma strog, iz razloga što protiv pravnosnažnog rešenja u postupku izvršenja i obezbeđenja nisu dozvoljeni revizija ni ponavljanje postupka. Kao jedan od razloga za podnošenje prigovora, predviđen Zakonom o izvršenju i obezbeđenju, navodi se protek roka u kome se po zakonu može predložiti izvršenje (zastarelost potraživanja). Dakle, u prigovoru koji budete uložili na rešenje o izvršenju, možete se pozvati na zastarelost potraživanja.
Mladi Pro Bono